Friday, September 15, 2006

gathering mrsm

13.6.06

Nih aku nak story pasal aku pi maktab aku ari tuh.. pergh rindu giler siot… muler2 si imah… yan n nea dtg umah aku…. Yg lain hampeh xjadik dtg.. kuang hasem tollla… geram tol.. dahlah geram aku kat si mamat sorg tuh xabes2.. bnyak program yg aku ngan nea ngan yan rancang xjadik… nak buat barbeque… main game… xjadik.. ish..

Ari jumat 28 april tuh kitorg pon gerak la ke terminal.. nasib kitorg baik kitorg beli tiket bus ekspres… tp imah xjoin st bas ngan kitorg. Aku duk ngan nea.. umi sorg… liza duk ngan yan…. Duk ngan nea kena la tenangkan dier.. dier plak beser arr tgh jiwe berkecamuk.. huhu.. lagi plak kitorg duer org xckp tido. bygkan la malam tuh kitorg tido kul 4 pagi.. kul 6 dah bgn nak gerak pi muadzam.. huhuh.. tuh tgk lady boss punyer pasal la.. hehe.. aku nea ngan yang bersantai kat dpn tv.. hehe

Sampai kat bus stand muadzam dalm kul 10.45.. pi toilet dulu betulkan tudung.. hahaa… awie ngan yg lelain tggu kitorg.. nak masuk maktab sesamer.. baru best.. masuk2 maktab..kener la pakai kad pelawat.. ish raser janggal la plak.. org 1st kirorg jumper seefoo(sifu).. rindu giler kitorg kat dier.. ehheeh.. tnyer dier leh xtido kat maktab.. mule2 kitorg rancang nak tido luar kat universiti inn tp xper la… aku pon risau lagi2 mak aku xbagik… baek tido maktab..jimat blanjer. haha.. then sambil seefoo uruskn kitorg nak tido kat hostel kitorg masuk la pejabat nak amik sijil.. aku org first yg masuk.. n aku pandang la sorg wanita tuh.. cikgu.. tp aku mmg xperahsan lagsung sapo dier.. biler dak2 lain si imah nih pi tegur wanita tuh.. korg teka la saper? Ustazah aku beb.. ish camner aku leh xperahsan.. sori ustazah.. mmg xperasan giler.. ish2.. xpasal2 kena ngan ustazah.. sori.. then dah amik cjil kitorg gerakjumper seefoo balik kat luar.. dptlah bilik 55 kat kitorg.. huhu… sambil tuh jumper plak cikgu bm kelas aku.. cikgu napi.. cikgu sekampung afzan,. Huhuh.. ckp2 ngan dier klakau sket.. coz dier nih jenis skema tp best.. serius n kadg2 buat kitorg gelak ngan keskemaan indon dier tuh.. hehe..<

Then kitorg gerak ke staffroom nak jumper cecikgu lain… masuk jumper miss siti… ish dah kurus giler… nak gak aku tanyer camner miss kurus sampai gituh sekali.. kurus giler beb… n maintain comel.. huhu.. nasib bek dier ingat namer aku lagik.. kire aku xdiluperkan la.. hahaa… then jumper cikgu addmath paling aku syg… dierang kater aku jambu cikgu nih.. aku yer ajer.. hahaaha… cikgu shla.. rindu giler kat dier.. cikgu besa arr.. makin meninggi… ttp maintain kurus… then dier pon ckp la aku dah jarang sms.. bukan xnak sms cikgu…. Sebuk.. lgik2 kedit xder.. hehee… then ckp ngan cg irma…cikgu safrin, suami cg sahla.. pastuh pi kat unit bio.. jumper cg aslenda… xramai cg yg kitorg jumper… dierang sebuk n memasing dah balik kampong.. kitorg cam kecundang gaks coz cik syikin kitorg xjumper… pastuh pi jumper nabil anak cg aslenda jap.. sambil tuh teacher zett aku, mama homeroom aku msg nak jumper aku.. hehe.. sori lambat.. aku pi jerk staffrum hamper xder pon diier.. singgah kafe jumper cg yona… alhamdulilah teacher zett aku tepon balik n dpt la jumper dier… tp skejap jer la coz husband dier nak pi semayang jumaat… ish xbest tol.. huhuhthen abes jerk kitorg pi lunch kat luar…. Pompuan 6 org jerk an keener la bergabung tenager bersamer.. xboleh berpisah… aku makan telur goring jer… hehe..jager badn… balik2 tuh terus pi bilik kitorg.. rehat2 jap.. semayang..mencari bantal.. pinjam kain sarung… nak buat alas tido… pinjam kain semyang.. hehee.. aku plak jahat pi kebas jerk kain batik kat ddepan bilik kitorg yang duk bersidai cam best jerk.. uhuh.. paling aku berjayer biler aku telah berjayer mendapatkan 3 biji bantal… sorilah… malas nak bagik korg ek.. nak carik sendirik.. aku nak jadik jht sket.. aku ngan neakongsi katil.. kitorg tido stu bantal pastuh due bantal lagik kitorg peluk.. hehehe best tido tuh.. pastuh kul 4 ustazah cal ajak summer dak yg dtg makan kat kafe.. aku pon pi la… tp be4 tuh aku ngan nea pi pejabat semuler… nak amik cjil untuk umi nadirah… then pi kafe tader saper pon pompuan… segan arr weh… summer laki… giler arr… last2 aku tggu dak2 nih…. Hmm.. aku pon masuk la kat staffrum dlu layan si imah ngan yan yg ngah bork2 ngan cg napi… pastuh ustazah masuk menjemput kitorg.. hehe.. ustazah cam phm2 jerk.. … mkn2 tgk ustazah tmpah mee kari untuk kitorg… dalm 20 org lelaki… 6 jerk pompuan… hm… tgk acap kitorg terus hepi giler… ish rindunyer kat acap.. uhuhuhu…makn mee kari. aku dah nampak mee tuh cam xsedap… so aku ngan nea pon berkongsi la mee tuh… alangkah kitorg dak2 pompuan menjadik syaitan nyer… aku kongsi ngan nea yang lain summer amik semangkuk sorg.. hehe.. abes.. aku ngan neap on samer jerk xbes.. mmg kitorg syaitan la tym tuh… separuh pon xabes…. Aku series ckp kalo dah xsedap mmg aku xakn mkn.. hehe… sori… mkn punyer mkn berceriter la sesamer kitorg…… n baesla….. thanks usatzah coz blanjer kitorg makn… syg ustazah!!!.... ruper2nyer mmg ustazah dah bernazar.. pas kitorg abes spm dier nak blanjer batch kitorg.. ish bagus tol Pastuh aku pi la tanyer awie, tompel n chapiq aper peancgn dierang untuk malam tuh.. then dierang pon ckpla nak makan kat ridan reramai.. kitorg pon setuju jerla.. tp tuh la… imah xmau ikut.. hmm.. xperla…ptg tuh after pi mkn kat kafe kitorg round2 maktab.. pi pdg… usher kelas… duk kat masjid bork ngan namizamngan acap… then jalan pi kat court tennis.. hmm… best gaks… aku lepak ngan nea jerk coz yg lain dah balik.. pastuh teringat kat acap so kitorg pon ajak la acap join samer tp hampeh jerk acap xbalas2 last kitorg pon balik la.. mujur kitorg balik ikut depan coz acap baru jerk sampai… tym tuh dah kul baper 6.40 xsilap.. aku pon ajak si acap lepak kat pondok kat blok akademik.. duk situh.. borak2 ngan acap… citer pasal idup memasing… mintak nasihat dier summer… best la borak ngan acap… xpuas… dalm kul 7.35 baru kitorg balik.. lamer giler?... hmm.. balik2 org summer dah siap.. kitorg dahlah nak pi makan kat ridan kul 8.. aku plak ngan nea nak pi amik umi katstesen bus.. memalm dier tkut sensorg… mmg aku ngan nea lambat giler la.. yg si liza nih plak buat hal/…. Ish.. nak jumper gaks si balak dier tuh… aku dah xbagik…. Ish.. dier pon ajak la yan teman.. aku umi ngan nea kuar lambat sket.. sori awie… tggu jape k.. dlam kul 8.20 baru aku gerak ke pak guard… pas tulih namer… kuar2 aku say sorry kat awie. Hehee.. nampak keta.. aku tanyer maner liza…then aku tgk liza ader dlm keta tuh ngan balak dier.. tym tuh aku dah marah yan… yan ckp dier xtahu paper.. ish liza nih buat hal plak.. aku tahu la dier tuh addek angkat kakak ko tppk la.. dahlah malam pastuh duk dlm keta due org plak tuh buatnyer dier bwk kete tuh lari dr situh mati la liza.. aku dah dikire bertanggungjawab….ish dier nih.. awie, chapiq ngan faisal dah tanyer mcm2 yg pelik.. ish… chapiq nih… aku plak yg takut.. last2 aku ngan nea n dak laki 3 org tuh gerak pi bus sten.. dalm perjalanan tuh mmg kitorg risau giler arr… chapiq pesan kat yan suruh amik num plat.. risau be… chapiq yg xtahu paper siap tanyer tuh muhrim or bukan muhrim.. ish kalo muhrim aku xtakut….
Last2 sampai kat kedai noor bwk motor n ckp kat kitorg yg dier nak pi amik umi… kitorg aper lagik patah balik cepat risaukan liza… sampai2 jerk korg baygkan la aper… keta tuh dah xder.. aku mmg dah bengang giler la.. tym tuh mmg aku marah n bengkerk2…. Dak2 nih tenangkan aku.. liza dah buat perangai.. ish2…. Then yan kater liza dah mintak permission kat uda dier.. ish… aku takut la.. pastuh kitorg gerak pi ridan.. tgh order n tggu mkn…. Liza tepon umi…. Umi pon bitau la yg aku ngah marah n baran ngan dier.. pdn muker.. lain kali jgn nak buat perangai.. huhu.Samapi jer dier kat kitorg aku mmg masam giler.. aku terjah arr dier per lagik… guhuh… nasib ko la liza…. Tp aku malas nak pnjang citer.. ko ok ok la…..Pastuh mkn… yg tambah geram aku.. ish dak2 laki nih… ajak aku ngan dak pompuan lain makan tp hampeh jerk.. bukan nak duk skali ngan kitorg… ish xbgs tul la..last2 cam makan sesamer sendrik.. n aku jumper la mamat2 yg membengangkan aku n yg menjadik punce xjadik bbq aku… huhuh…Balik tuh kitorg cam xpuas hati jerk xleh bork ngan awie n the gang… last2 kitorg msg nak bork kat blok akedemik citer psal program esok lak… bincang2 nak pi pantai.. aku muler risau gak coz takut la balik lambat ..pastuh liza ngan umi plak xmau join kitorg… ish..sh nak carik kejer dierang kater… pastuh liza kater… dier xleh pi pntai kuar ngan lelaki… kak long dier xkasik… ler… aku ngan nea nak jerk jwb aik td yg kuar naik keter sesamer malam plak tuh xper plak.. nih siiang bukan ngan saper ngan kwn klazmet sendirik… geram jerk aku… tkut plak ngan kak long dier… tym semalam tanyer kak uda bukan kak long… kalo along dier… ish… aku raesr mati dier… tp < aku xdpt luahkan coz aku xnak malukan dier dpn dak2 laki… malas nak pnjg2.. lantak ko la… idup ko….last2 dpt kater sepakat pi tc esoknyer… tp aku buat perjanjian ngan dierang kena jg aku nea ngan yan bebaik coz kitorg xberaper berani sgt pi tc yg keramaian org tuh… lagik2 plak kitorg bertiger jerk pompuan.. huhu… balik pd tuh kire2 kul 12 lebih si apek plak msg nea nak bork2 berdue… giler2 nea ckp kat dier kalo aku ader xper…apek tuh xnak.. lagi plak aku malas… penat weh…. Aku balik tuh pas layan nea jap ngan msg2 dier… aku terus tertido… nagntuk siotEsok paginyer 29 april… aku bgn semayng pastuh tido balik… si yan ngan liza pi anto imah naik bus… yg aku bengangnyer bukan nak mandi… tgk2 balik tuh berebut2 la summer nak mandi tym tuh dah lambat giler bangang dah…dak2 laki summer dah bertolak balik… ish2 poyoz la dierang nih… umi last mandi… n kiotrg pon siap summer.. pas aku mkn roti canai yg yan belikan.. dah antar bantal sume kitorg gerak meninggalkan maktab… cdg pagi tuh nak pi umah cg sahla tp xdan… urgent sgt…. Pastuh gerak pi psar malam… hm/… aku kehampaan coz pita kbab aku xder… sediy giler.. tgh2 jalan tuh dierang msg dah naik bus.. aku nea ngan yan aper lagik jalan bukan main laju la weh… nasib bek bus xjln lagik.. hehe.. patsuh bus pon jalan la… n beser la… aku tido dlm bus.. ngantuk bbeb..tp aku ngah bengang gak tym tuh

Sampai kat benteng dlm kul 1 gituh…. N aku br teringat sesuatu… ruper2nyer bus tc kat pasar.. hahahhahaa… sori korg… uhuhu… n dierang terpakser la berjalan ek…. Mmg jauh la dr bnteng tuh nak ke pasar… nasib la korg… aku dah bese… hhee… dierang nih skema gak… lintas jalan pakai jejantas… ish2… aku ngan nea ngan yan selamber rock jerk melintas… hehee… maknenyer dierang lebih sygkan nyawe dierang.. huhuh…. Cayalah… pastuh aku msg awie aku kater nak pi buat hal sendirik jumper kat mega… hohoh…kitorg nak pi terminal sebenarnyer nak letak beg… malas bwk pi pantai… kui3 sambil tuh aku singgah kat pasar nak tgk bus kul baper… 2.30.. pastuh cahpiq tepon… n kater xjadik pi mega… dierang pon nak pi terminal beli tket bus…. Huhuh… chapiq2…. Jumper jerk kat terminat ish sultan nih plak tiket kul 4.30…. maknenyer rancangan nak pi pantai xjadik n terpakser main bowling…. Sediy giler beb…. Mmg muker aku yan ngan nea kebengkerkan giler beb….kitorg punyer la excited giler beb…. Huh…. Trn jerk dr stesen atas after salam peluk cium ngan imah rumate aku form 5…. Trn diorng ngah makan…. Ish2 aku buat muker bengker… awie ngan tompel siap mkn terus amik port duk dkt ngan kitorg… buatla muker hilang mudd… mmg dah hilang pon sejak xjadik pi pantai.. ish2…akhirnyer dierang ajak kitorg maian bowlong pastuh xperla.. kitorg xbwk stoking n malas la main.. so kitorg tgk ajer la ek

yan gerak la ke mega… singah jap kat secret recipe.. aku teringin giler nak makan kek coklat… belila.. st slice rm5.30.. lagipon lapo tym tuh beb.. makan roti canai kul 9.. tenaga dah dikuarkan banyak maner.. hahhaa…sampai jerk kat mega kitorg carik tmpat lepak nak makan ngan minum air.. letiy weh.. last2 setelah summer tempat penuh… last2 pilih la kat deli country.. aderlah 2 3 buah meja kosong.. kitorg pon pi laminum air jap.. aku beli air oren.. yan beli mango tp tuh la.. aku tersalah minum air yan.. hehee.. sori ya… kui3… sambil minum kitorg makan la kek coklah yg aku beli tadik… mmg sedap giler.. nikmat beb.. ish.. mmg secret recipe btul…. Kenyang kitorg

Pastuh msg awie.. dier kater derang kat bowling kitorg pon gerak la ke bowling… pergh ramai giler manusia yg bermain bowling… full… dak2 nih terpakser pendam hasrat jap.. tggu la… tym tuh ader parker, safuan, amir, awie, chapiq, naguib, tompel ngan che din.. tym tuh faisal dah xder dah balik KT naik bus kul 3 ..…parker tanyer maner barbeque… raser berslah sgt kat dier… semater2 dier dtg dr utp untuk gathering nih, siap bawak laptop nak siapkan assignment dier.. sorilah parker.. bnyak masalah la.. bukaxmau buat tp tu la… ader probs yg happen… sori k?.... hmm… last2 parker n safuan nak balik so dah ucap bye summer… ader announcement untuk amirul azizi (parker la)… hish… dier dah temapt satu lane… last2 xjadik balik.. n dptla main… so tgkla si awie, amir, parker, naguib ngan cahpiq main… tompel, safuan ngan che din jadik pemerhati cam aku, nea ngan yan… huhuh… stuh ader satu family,, anak dier duer org pompuan… comel.. aku nih per lagik… ushar2 la dak2 tuh.. huhu

Main2 parker terlalu terer sampai merosakkan lane.. kui3.. punyer la lamer nak menunggu dier membetulkan menatng tuh… last2 chapiq ngan tompel dah nak blah… naik bus jap lagik.. ish2 sediy aku… pasnih mesti dah xjumper… enjoy gak.. tp be4 pi chapiq dan baling n korg guess aper? Pergh… buat strike tuh!!!... hehee… dah chapiq pi… yan sediy giler…tgh2 excited main… aku, yan ngan nea suke kaco si naguib tym dier punyer turnhuhuhu… lamer xkaco.. sambil main kitorg borak2.. aku tanyer naguib amik kos per nanti n smer la… huhu.. best gak.. ngah2borak dtg la kwn awie… kwn aku gak… klazmet aky tym drjah 6.. fakhrurazi… lain giler muker dier.. hehee… besa arr.. baper lamer xjumper… tp dier ttp gituh… baik n peramah

Dah abes main summer.. aku xpasti la saper yg menang coz aku sebuk meredakan tangisan budak kecik kat sebelah tuh.. hehe.. praktis nak jadik pakar pediatric even aku nih jenis suke marah budak.. hahahha… abes jerk.. dak2 nih summer nak pi umah teacher zett.. hampeh ingat nak berjalan lagik.. tp aku pon dah penat.. so dierang pi naik keta che din.. aku yan ngan neap on bergegas la kuar dr mega pi ke pasar nak blaik umah…. So abis kat situh ajer la ek.. gathering kitorg the.. tp before tuh aku seidy gak coz pasnih mesti susah dah nak jumper dierang.. huhuh… mmg aku sediy giler tym tuh.. tp nak buat camner… kitorg kena berpisah gaks

Whatever pon aku enjoy coz dpt jumper dierang.. thanks sgt2SAYANG KORANG… NEA, YAN, CHAPIQ, AWIE, TOMPEL, NAGUIB….yg dr maktab lagik sesamer ngan aku sampai penghujung.. MUAHZZZ untuk korg!!! Korg mmg KWN YG BEST GILER


Comment

que: bapak banyak giler ko menulis? ko nak buat skrip drama ker nak kasi jadi novel? nyw, nice effort-sharing..
what's with all the colours? man, you make people get eye sores...

xixo: tak bleh buat summary ker..panjang nak mampos..ltih mulut ..nasib baik aku terer baca pakai hati..hahah

mia : huhu.... panjang tol story ko... penat aku bace.... hehehe....

No comments: