Friday, September 15, 2006

jamuan tutorial

7.5.06

Hmm…. Sebenarnyer bender nih aku dah tulih lamer tapi tuh arr… luper plak nak updatekan kat blog… lagik buat aku cam bengang biler tym aku nak mengupdatekan blog aku nih… tym tuh laa aku xjumper karangan aku yg panjang nih.. huhuhu… nih intro jerk… nasib bek last2 jumper… mmg citer nih dah lamer… sori.. huhuh….
Nih aku nak citer pasai jamuan tutor aku minggu lepas… sorila lambat…. Sebuk nak exam maa… nih kire tym aku ngah study arr nih… curik2 maser kul4 pagi buat bender nih.. beser arr mater xngantuk.. huhu… 1stly aku nak ucap thanks kat dak2 nih yg berjayer menghappeningkan jamuan kitorg kali ini.. lagik gempak dr kat balok..huhu
Actually jamuan nih sibuat bukan aper… mmg xder prancangan pun tp pastuh… tetiber jerk duit lebih pi balok tuh.. ader la dlm rm60… banyak la gak
kan
… so xtahu nak buat per… nak pulangkan balik malas plaks… takut ader yg cam xpuas ati dpt braper… so last2 punyer plan.. kitorg pon kekonon la nak buat jamuan kali kedua.. tp makan dier xspesel cam kat balok arr.. kat balok makan barbeque tp kat sinih coz buat kat kolej n dgn budget yg xseberaper.. kire oklah tuh makan mee kari tuh pon kire murah coz masakan mak aku.. huhuhu.. my mom mmg best!!
Hmm.. alhamdulillah malam tuh summer dtg except sorg minah nih.. tp xper la xkesah.. cumer aku agak bengang la ngan dier… alasan dier coz sebuk nak study.. nak buat camner aku lyn jerl.. lain dr tuh aku bengang gak ngan sorg meenah nih lagik… dahlah makan free jerk.. tensen aku… duit aku byk kuar… beli belon la.. tp aku xkesah la.. kire sedekah cumer yg aku geram si meenah nih sorg cam xphm2 jerk… dier bleh bwat derk jerk… geram tul aku… makan dah tp xbyr…ish.. kemut sunggoh!! Mmg aku tensen la ngan dier.. tp aku dah abaikan bender nih.. mals nak gado2.. bender dah setle kire kiter luperkan ajerlaa
kan
? Lagipon pasnih aku dah
kan
jumper dier dah.. huhu
First kul2 5.30 aku, sarah, epho, imah n eina gerak arr pi astaka coz nak mghiaskan tmpat spy nampak ceria even xceria sgt pon.. hahaa… tp oklah
kan
?cumer aku nagn eina agak bengang coz yg lain xtrn pdg samer… lagik2 si meenah tuh.. mmg xtolong langsung la senang citer… janji Melayu!.. kater nak tlg hias tp biler tym aku pi bilik dier boleh dier tido!! Bengang giler…kitprg pon hiasla.. aku sapuu smpah… mmg kotor giler wehh… bekas dak2 lain buat bbq.. bapak bersepah giler.. tp layan jerk… huhu…aku ngan sarah sapoo sampah… eina ikat belon.. epho tiup belon.. imah ;ak isi air dlm belon.. mmg lamer giler arr kitorg amik maser untuk mgemas.. n hias.. penat se… kire2 dlm kul 7.30 br kitorg balik hostel.. dgn xmandinyer… dahlah astaka ngan hostel tuh jauh tp xper la.. demi nak menjadikan jamuan nih.. aku penat pon.. layaan jerk…. So kitorg pon balik arr.. tp dalm pada tuh mmg risau giler arr… lampu astaka encik shaiful xbukak2 lagik… tp kitorg decide pasnih baru kitorg pk yg lain…
Aku ngan eina pon balik la… kitorg pon excited la mandi dgn sberaper pantas… bygkanlah.. aku kalo masuk shower kompem stgh jam untuk ari tuh aku mausk 5 minit jerkr… antah apery g aku sabunkan.. hhahaa.. layan jerk… coz mak aku antar makanan kul 8 so aku kena bertindak dgn cpat… tgh2 kalut tuh ati mmg risau giler coz lampu astaka still xbukak lagik… pegik cr kawan aku tanyer kat maner suis lampu….. dah dpt tahu.. aku pakai tudung trn bawah ngan eina (eina jerlah yg boleh harp tym tuh) kitorg pi tepon en. Maseri nak tahu num tepon en. Niezam coz takut la kalo kitorg memandai jerk buak2 suis kang kena cekup mati aku ngan eina.. tp hamper… encik maseri tym tuh ngah semayang…aku msg pon xberbalas.. bengang gak.. last2 aku ngan eina amik inisiatif sendirik pergilah kat suis lampu bebanyk tuh n see… susah nak bukak coz pagar berkunci.. hampeh.. naisb baik ader kayu.. so aku pon memulakan langkah tunjuk hero hahaa… bukak summer suis lampu tuh…..astaka pon terg benderang…. Sambil tuh kitorg due org tym tuh mmg kitorg main balunn jer baju.. xikut tema… pakai ajerlah…. Sambil tggu mak aku dtg kitorg tmbahkan hiasan….. then dlm 10 minit pastuh mak aku pon sampai… kat dpn astaka… aku pon turun la amik apery g patut… sesi mengangkat berat.. nasib bek mee ngan kuah kari xberat sgt… so thanks for the boys yg kepingin nak tlg kitorg… we can handle it ourselves. …Naik balik astaka.. kemas sket2 aku trn balik slm mak aku then amik bungkusan mee kari yg aku nak bagik kat kgkwn aku yg tersyg… tguu punyer tggu.. si sarah, fuzah, biela n anis pon smpai.. dah bergayer pon dierang tuh… aku ngan eina suruh dierang jager plak mee kari n tlg kemas paper yg patut.. siapkan summer sambil tggu kak long ngan kak ngah bwk mangkuk ngan sudu… imah ngan epho bwk ais…. Gelas dah sampai dulu.. aku ngan eina plak berkejar2an pi starbuck jumper dollah…. Sori kitorg lambat sampai.. tuh ayt first kuar dr mulut aku… luper xder plastic kitorg pi la mintak kat market.. nasib bek xbanyak songeh… bagik kat dollah duer suruh bagik kat si addy satu…sajer… aku bagik kat dierang… lagipon aku pnah janji nak blanjer dierang per slhnyer kan… pastuh eina gerak ke meja starbuck kasik kat naim ngan dugong dier tuh… ish… kaco line tul eina nih…hahahaha ... tp xper coz kitorg mmg rush giler tym tuh… sempat la dgr ucp thanks… nasib bek menghargai.. haha wpun dier dah membebel kater bejanggut tunggu.. aper daa.. xbagus…aku pon teruskan berlari balik ke hostel.. sampai kat hostel aku bagik la kat rumet aku.. shima ngan miena 2 bgkus mee kari.. tp kat ng aku xingat la bagik or x.. bagik kot.. ntah.. blurr arr… then tggu nea sambail tuh aku tukar baju blouse maklum la tema malam tuh… pompuan blouse n skirt tp tuh arr tema bagi boys xjadik.. aku suruh dierang pakai baju yg ader karun kat depan tp susah nak carik.. last2 tema dierang hitam.. huhu.. xper la janji seragam.. tgh2 tukar baju… nea dtg.. bwk dgcam umi nyer.. aku luper giler nak blanjer uemi…. Sori uemi.. luper seh.. bagik kat yong ngan ila coz aku pnah janji nak blanjer dierang coz aku dpt 4.0 flat ari tuh.. alhamdullilah… rezeki….balik nea.. aku rush.. summer aku balun.. bedk pon pakai ntah paper… xper la.. janji rock..
Dah siap summer.. eina seksi giler.. phewitt…. Hahaha…. Pakai baju faveret kaler si akil.. wakakaka… hm…kitprg pon berkejar ler ker astaka coz kitorg paling lambat…huhu… tgh2 jln nampak dak2 laki dah berkerumun ker situh.. eina dah sgan.. aku pon.. tp xkan nak balik kot? So aku pon teruskan usaher berjalan… sampai2 start la dierang mengkaco keharmonian kitorg berjalan.. hahhaa… tp tym tuh mmg best la… jalan ka tats karpet merah.. hahahahaa…sebenarnyer tuh
padang
la… maklumla nak KAKOM
kan
….kena berprestij.. lagik2 KMPh
kan
Da BEST.. hahhaa…. Jaln2 naik tangga plak si epho record aksi kitorg n ckp la ketibaan VVIP yg xpenting… hahaa… aku pon lyn jerla.. alhamdullilah kitorg smpai2 dak siap summer.. mee pon dah letak kat dlm mangkuk just tggal nak kuah jerk… and muler la.. niat aku nak suruh si faris tuh bacer doa.. tp xdpt.. hehe… jepon yg bacer.. tym tuh asma alif dtg… kitorg galz segan ngan dier coz pakaian kiotrg poyoz giler….tp ahh.. lantak la… pAstuh tym mkn…. Isi la kuah.. yg galz nih demand gaks…letak kuah byk2.. last2 untuk tidak membiarkan kuah yg xcukup.. aku pon isi la.. tgh2 isi tuh ader la beberaper ketol manusia kat belakng aku.. ntah paper yg dierang buat.. cam bangang jerk.. tensen aku… tp nasib bek.. imah ngan eina tlg cover kat blkg.. xper…isi la.. last sekali punyer mangkuk untuk aku, eina n epho… xcukup kuah coz aku nih jenis makan kuah bnyk… tp xper la… mee lebih dak2 laki abeskan… makan punyer makan.. smabil tuh bergambo la dak2 nih… summer nak bergambo.. aku ngan eina jerk yg kurg bergambo… agak tensen la.. pastuh summer dah abes makn.. teruskan dgn sesi bergambar.. bengang aku weh….xbagus langsung.. aku nagn eina yg pi kemaskan segaleny2… summer dah abes mkn tinggal jerk.. nasib bek ader jepon tlg kutip mangkuk dak2 laki.. yg pompuan samer jerk pemalas.. sebuk bergambo.. aku ngan eina pon nak… mmg bengang la.. tp nak buat camner lyn jerk.. peh.. bnyk giler kuah membazir… aku yg xcukup kuah nih.. ish… hampeh la dierang nih… geram… tp xper aku pon xbes mkn… kenyang dgn kepenatan weh… penat giler… xteringin nak makn… tp sedap giler… mak aku masak mmg best tp tu la.. malam tuh mmg aku xdpt menikmatinya dgn sebaik mungkin.. eina pon samer.. hahaa.. pdn muker kitorg.. last2 aku baik kat sarah.. yang paling aku cam kurg percayer… sarah tlah abeskan 3 mangkuk mee kari.. aku punyer… kak ngah punyer n dier punyer snedirik… giler arr perut dier.. huhuh…
Dah abes mkn.. sesi untuk kitorg main game plak… dah buat grup… aku, eina, imah, haris, pakox, adli n jepon st grup.. yg lain malas citer… hahaa.. main2… 1st game belon berapi.. hahhaa…poyozgiler …. First start xjadik weh… ngariut jerk… second baru la.. kitorg main belon air.. baling2 tp dr depan ke belakang tnpa pandg…hahaha…mcm2 aksi weh…. Ader belon pecaH.. nasib la saper basah terkena belon… tp yg paling grup kitorg paling best coz kitorg juzt 1 jerk belon yg pecah.. haha.. last2
sumer
dah buat aksi… dierang main baling jerk belon sesuker ati.. yg paling buat aku ngan eina bengang… si jepon tuh ader ker pegang due bijik belon air tuh.. korg leh bygkan paper x.. bender xsenonoh.. bengong.. geraku aku.. malam tuh yg kena air si epho n eina yg lain sket jek la.. epho mmg basah abes.. huhu.. cian epho….
2nd game love or hate…mule2 nak main pekak n bisu tp coz xsempat nak buat ayat.. so kansel la game tuh… main love and hate mmg syiok abes la weh.. aku duk antara jepon ngan adli… kat adli aku kena ckp I hate you tp kat si jepon I love you… mmg agak menguji minda arr game nih… main… raia2 yg kuar… then sebelah aku si ridzuan…hai… mmg lagik aku geram… aku tym tuh main2 la… lwn punyer lwn aku geram weh coz aku kalah.. sebenarnyer aku sajer wat2 kalah xnak tunjuk terer.. hahaa… xder la…. Tipu jerk.. dah nasib coz aku xleh tgk muker ridzuan.., geram giler… then tggal yg lain.. sambil tuh aku sempat berseloroh ckp yg si faris tuh ckp romantic.. hahhaa.. mmg menggoda giler weh… huahuahua…. Pastuh last2 yg tggal eina pompuan tggal… dier kental giler tp last2 laki summer nak kuarkan dier… eina konon tunjuk terer tp lst2 hampeh.. hhahaa… ingat kuat sgt…. Kui3…abes game tuh… kitorg xdan nak buat truth or dare… agak bengang gaks… sebab tuh sesi lepas tensen… tp xper la
kan
… abes jerk game kitrog amik gambo…. Pompuan summer sesi bergambo.. pergh macm artis.. saner sinih flash kamera nyale.. hahaa.. maklumla ari nih ktorg ayu giler weh…hhahaa.. sumernyer comel2 belaka.. lagik2 aku.. hahahaa..
Xdan nak bes bergambo si dak2 laki summer start membuat serangan menghancurkan belon2.. kuang hajo sunggoh… geram aku… tgh2 pecahkan belon… dtglah si brader guard ngan mak guard.. nak menghalau kitorg arr tuh… ish.. geram tul.. baru kul 11… xrock tul la dierang nih… baru nak enjoy2 sket… ish.. hampeh tul… last2 kitorg pon kemas2 la nak balik… summer kemas.. aku ngan eina pi la trn bawah nak ttp lampo….eina plak tutup… abes summer.. gelap.. creepy gaks…balik2 trn2 brader guard mengamok.. nih msti kes dak2 laki lwn cakap dierang.. bengong tol la dierang nih… ish…n kitorg pon balik la hostel… tp tuh la.. yg jadik mangser memasuh brg2nyer aku nagn eina… biler dah amik part gelas.. kak ngah….kak long basuh mangkuk.. aku ngan eina.. taperware.. jug… tp yg aku bengang si meenah tuh mmg xjoin venture langsung weh….dahlah xbyr.. ish.. bukan nak berkire.. tp dier tuh mmg berkire
la.
!!!!
Balik pad tuh aku ngan eina ader bender lagik istimewa… ktorg bergambo sakan kat hostel… huhu..,byk gambo yg kiotrg amik.. best siot…. Hehhee.. baper byk yg abes daa negative.. fuh.. tp mmg syiok lah… abes jer bergambo dlm kul 1 tuh…. Aku ngan eina pon tukar2 la baju.. nak jadik amah plak… mencuci la pinggan aku nih.. aih.. nasib bek la aku nih jenis yg suker buat kejer cam membasuh nih.. huhuh… series aku ckp… sepanjang aku duk matriks selamer setahun.. due kali jer beb aku gune mesin nak basuh baju.. tuh pon sebab aper… terpakser… urgent nak balik umah.. ntah arr.. xtahu naper.. aku lagik suker basuh sendirik…. Balik jer dr kuliah dlm kul 5.. aku akan mandi then basuh baju kurung yg aku pakai tuh ngan baju yg aku pakai semalamnyer..baju tido la kirenyer… mmg dah jadik rutin aku.. ntah arr.. raser cam best jerk.. hehe… tuh sebab kat umah kalo aku cuti lamer ker.. aku amik tender basuh baju akak long aku.. dier kang cikgu so setiap ari tukar baju ngan tudung lagik so mangser yg akan basuh baju dier mesti la aku.. huuhu.. tp best.. kekadang terpikir gak nak bukak kedai dobi tym kat matriks.. tp pk2 balik buang karan jerk.. hahhahaha… tp ntah arr.. nak riak kang org kater xbek… aku nih st lagik kalo nak iron baju aku akan iron summer baju sekali gus untuk dipakai seminggu… lain baju yg cam xbraper penting aku gosok kendian.. ntah arr.. dah tabiat.. susah nak ubah.. kat umah pon.. aku rajin basuh pinggan.. ntah.. aku suker… hehhee…
Aneway dah bes pon citer psal jamuan aku nih.. aku just nak ucapkan thanks pd eina, epho n lelain serta dak2 laki yg sggup dtg.. wakakaka…. Dan aku nak tunjukkan tabik spring bertingkat kat ewan ngan peyuh.. pergh dierang mmg giler2 arr malam tuh.. mmg best dowh…. Aku mmgg hepi giler mlm tuh.. kirenyer berbaloi usaher aku.. thanks bebanyak… jamuan nih mmg best wpon makanan xseberaper tp yg penting kiter mmg enjoy malam tuh n happening giler dr jamuan kat balok tuh.. huhuhu……
-erd-
10 ApRiL 2006
4.35 a.m


Itu la kisah kat balok.. weh karangan yg first2 xtermasuk dlm garisan tuh aku baru taip ari nih.. yer arr takut plak korg cakap.. minah nih giler aper.. bender yg dah lepas sebulan lebih pon mau citer lagik ker… aku xjumper file dier.. sori terlambat nak mengstorykan kat korg.. oklah.. hope u enjoy reading my story.. bye!!!!

No comments: