Sunday, April 12, 2009

MAke OvEr

make over???haha

actually lame dah aku xberblog nih..
first thing first aku ingat nak wat blog baru... tapi pikir2 balik malas la... smbung jer... hik2...

k nih update terbaru aku.. huhu.. skang aku dlam final phase dalam project make over aku.. aim tetap ade...huhu... aim aku A50... huhu.. korang mesti xpaham... huh..memang la... sebab aku je yg paham.. kuang2.. maner leh reveal...

btw meh aku cter serba sdkit ttg project make over... make sure aku jalankan.. insyAALLAH...

phase 1:9/4/09
setelah 'rumet aku yang best' 2 bercuti sakan 3bulan.. aku akhirnya menemui jalan keseronokan... duduk sorang2.. huhu. so ape lagik.. aku betulkan ape yg xbetul...
first aku susun balik sume perabut2 yg die tggalkan itu.. huhu.. banyak lagik harta karun yang die tggalkan??? huhu.. xpe2.. aku kan BAEK... tlg la kemaskan .. huhu....
dah aku susun leklok... aku sapu sampah sume... sambil kemas la bilik aku... buang mane2 yg patut.. cam aku lak yg baru bes exam dpat result PRO... huk3... sengal2 aku nih.. wakakka...
then aku susun buku2 aku yg sgt banyak i2... aku kemas meja aku... letak dalam bakul... uhu... setel sume barulah aku rase bilik aku nih sangat besar rupenyer... hahahah... dan cantik yang pasti.. kih2...end of phase 1... pengkritik phase 1: diela.... huhu.. thanks my frenz for ur support.. ahaks...

phase 2:12/4/09
ari nih setelah aku angkat kaen di ampaian, aku mulekan aktiviti 2nd phase aku.. huk2... best2...
2nd phase nih lebih mengutamekan bahan2 atau barang2 yang diperbuat dr KAIN... huhu... even walaupon bju dlm almari aku dah dikemas lame dah... aku stil mengeluarkan semuanye... wahh... sangat banyak... tergamam aku.. so aku membuat pemilihan... mane2 baju xdipakai aku nak sedekah je.. huhu... adelah 2 pasang baju krung n suar 2 helai... huk2... se lagik kaen baju kurung... sedey... dahlah kaen 2 cantik...tapi dicuri orang... 2la cantik sgt baju.. hak2.. padan muke...lalala... so aku kemas n lipat kaen2 itu sambil tgk super junior.... amik mase 45 minit aku lipat n susun balik baju 2 dalm almari... banyak beb... aku kategorisekan pakai2an aku dalm 7 kategori... n almari ade 2 (sejak single rum)
a) kategori baju kurung: aku gantung dlm almari num 1 (almari asal aku)----> 21 pasang
b) t-shirt brand USM : lipat cantik2 letak dalm almari 1----> adelah dlm 13-15 helai
c) t-shirt jenjalan : dalam almari 1 gak ----> dlam 1o helai
d) seluar : almari 1 ----> 10-12 pasang
e) blouse : almari 2 (almari additional) ----> 8 helai
f) jaket : gantung dlm almari 2 ---> 7 helai
g) t-shirt tido : almari 1----> 12 helai
banyak xpakai2an aku yang lekat kat bdan aku nih??? 2 xcmpur tudung, skirt n ehem2 aku... giler kan??? hahaha/.... tudung aku letak dalm almari 2... adelah dlm 15-20 helai... (besala curi dr umah).. huhu... pikir2 balik kekang abes 2nd year nih manolah eden nak simpan yo.. huhuhu
gilo2 aku nih..2 pon xtermasuk 2 pasang baju kurung yg still in the making... ahhaa.... tuh br baju.. ngan barang2 spt tupperware yg banyak i2 manela aku nak letak.. kuang2... padan muke sape suruh bwk bnyk ngat
dah2.. huhu... dah abes aku kemas baju2 aku pon amikla cadar satu lagik aku sarungkn kat katil satu lagik.... xcantik aku tgk tilam aku berbogel xde pape... so aku pakaikan die baju... agak2 sape yg nak tdo sini aku welcomekan... huhu.. come2...siap dengan bantal n selimut lagik aku bagi.. huhu..akhirnye phase 2 setel pukul 6.15 ptg
pengkritik? xde orang dtg lagik... sadis tol.. xpela ti aku ajak la sesape.. hak2...

kla... the final phase
phase 3:
cam aku citer kat atas td... aim dlm final phase nih... A50
huhu... dlm phase nih xde barang2, harta bende or sape2 yg xberkaitan ngan aku terlibat... final phase nih libatkan aku je... iaitu nak BERUBAH JADI ORANG YANG LEBIH BAIK....xkire dr segi ape.... study, personality, hubungan ngan orang, hubungan dengan ALLAH dan yang paling penting nak jadik anak yang solehah pada mak ayah aku... n nak capai cite2 aku.. especially untuk arwah ABAH... biar ABAH xsempat nak tgk aku berjaye, aku tetap pegang impian die yang nak salah seorang anak die jadik DOKTOR bergune... hmmm... insyaALLAH>.. ABAH<>

dahlah... aku emo dah.. need 2 go... isyak dah masuk... doakan final phase aku berjaye sebab phase nih makan mase sgt2... mungkin sebulan...mungkin setahun atau mungkin selame2nya...

No comments: