Saturday, January 08, 2011

'susahnye mengjaga segumpal hati'





Penatnye menjage baby..penat lagik menjage hati..
hati yg sokmo orang pandang rendah...sokmo orang endahkan... penat..letiy sume ade...dah xterdaye nak menahan akhirnye aku lepaskan jugak ari mate... jatuh....bile pandang langit trn lagik....seiring dengan hujan... katenye interposting break harus ceria...tmbh2 lagik dgn kewgn yg mngizinkan...banyak brg yg tertangguh xdibeli mau dibeli...aku tggu2 saat khamis selesai mnjwb exam...even study b4 exam itu sgt3 mengsengsarekan aku...takut sgt....banyak yg bermain di benak fikiran....hmmm...tp ku hrap panas tp rupe2 nye hujan....kununnye nak bershoping bersame2 rakan, mncari toaster, mencari antivirus, headphone, brg2 keperluan mandian...namun sume 2 hanye tggl angan2...,.

khamis 6.1.2011, 5.30 ptg...
perlukah aku katekn...bhw hati aku nih xterdaye lagik nak tanggung kesakitan...penat....asik2 kesepian.....kesunyian...sume pegi meninggalkan aku...begitu juga tok ayah...masih teringt lagikj semlm br aku tgk die...wajah penuh kesakitan, wajah penuh pengharapan agar2 anak2 memahami kehendaknye...mahukan anak2 berada di sisinya, tapi esoknye xkurang 24 jam arwah pergi tinggalkan kami... aku mahu kuat..aku xmau menangis...aku mahu tnjuk aku tabah.. tp hanya air mate mengiringi...masih terpancar wajah tok ayah...dan saat2 itu juga aku teringatkan arwah abah....tok ayah, sampaikan salm ema n keluarga untuka abah...kami rindu sgt kat abah....

tp skang...bukan mengenai abah yg mahu ema ceritakn di sini sebab abah sentiasa dalm ati ema....hmmmm....petang 2, br ku tau kesepian yg ku tanggung dah sampai tahpnye...dan aku perlu bwk diri...aku perlu pergi bw ati...perlu betul2 mncr ape salah diri aku ni..... tp still xmampu...aku perlukan seseorang...aku perlukan teman yg buleh degr...buleh aku luahkan rase,mslh ini....buleh same2 nangis dgn aku..tp xade kan..hmm..ntahlah...penat.....yg pnting aku akan terus menjadi loneranger...even ke mane saje...


sepi hati
terjadi lagi

mungkin sampai mati
aku sepi
biar senyum hadir
di hariku

namun ini hanya
ada di bibir
di bibir saja
aku ini
yang bisa mengerti
walaupun yang lain
mahu mengerti
namun berat beban hidupku
biarkan saja
biar saja
hanya ku yang tau......

2 comments:

Anonymous said...

I'm sorry for not being a good friend to u..really sorry =(

bawang_merah said...

who is diz????