Monday, June 18, 2012

UJIAN ALLAH

lame dah xmeluah dalm blog nih...hari nih aku nak luah sumenye...
betape besar ujian ALLAH bg pada aku di kale nak menghadapi final exam kali nih..
ujian demi ujian...
di kala awal study week bertimpe masalah...start dgn handphone rosak skrin putih..aku redha..abngku pinjamkan hp...pastu pertghan study week...kereta cermin tingkap pecah..mungkin terkene batu tike pakcik mesin rumput...wallah hu alam..tp aku xpnah salahkan pakcik 2..aku anggap 2 ujian ALLAH..mungkin ade hikmah kan..?

exam...mule dgn MEQ...hm..aku dah usahe..aku hanye berserah tawakal tp aku takut dgn takdirNya..menangis..aku xmampu jwb dgn sempurna...berderaian air mate..
OSCE..banyak stesen aku teruk...sagt teruk...aku xtetap pendirian..salah..banyak slah...aaaah... ujian ape lagik Kau berikan YA ALLAH..aku redha..aku kuatkan hati...
MCQ...Ya ALLAH!!!..betape aku xmampu nak menghitamkan jawapan2 ku..aku takut..nak lorek salah potng markah...ape lagik...banyak ruang kosong...redha..
balik dr exam nangis..nangis lagik..tp doaku untukMU xpnah putus Ya ALLAH..kerana Kau yang Maha Berkuasa memberikan segalanya...
dan kertas teori berakhir di situ..

ku gagahkan diri study untuk next klinikal..aku ke ward dgn teman2ku..aku prektis..study grup...aku teruskan usahe walaupon ku tau xsetinggi mane..baca terus baca,,,tp xjugak bertahan lame di ingatan...dan semalam klinikal Long Case ku bermule..

Long Case.cabutan bertuah...aku harapkan doaku termakbul..ku mintak yang terbaik untuk aku...ku mintak pemeriksa yang baik, kes yang mampu aku jawab dgn tenang...aku harapkan PSY tp Surgery..ya aku kecewa...tp aku bersyukur mungkin ade hikmah...Kau Maha Mengetahui...
tp ape dayaku YA ALLAH..bertubi2 soalan dr...aku xmampu...xterkeluar dr akal fikiranku...mengapa...mungkin banyak dosaku padaMU YA RABB...memmang aku sgt kecndang dalm long case nih...down...aku sedeh ALLAH...air mateku bergenang sejak dr berjumpe DR...tp ku cube kuatkan diri...balik2...aku nak luah pada mama....tp hp nih pulak speaker rosak..ape lagi dugaanMU untuk ku Ya ALLAH...aku xmampu dah..semalaman aku pikir...aku muhasabah diriku..aku solat hajat...aku panjatkan doa...aku mintak sgt KAU tenangkan hati dr-dr itu...bagilah aku kejayaan Ya ALLAH sepertimane Kau bg kejayaan dan senyuman pada rakan2ku yang lain...tp ujian lagi kan...aku xboleh semayang...xsuci plak...tp aku tau aku masih lagi berzikir pdaMU kan Ya ALLAH...KAU akan dengarkan YA ALLAH??

esok last 30minit terakhir examku...Ya ALLAH....

YA ALLAH...
Kau ampunkanlah dosa-dosaku Ya ALLAH....
aku tau banyak dosaku padaMU di atas muka bumi ini...
dosaku pada mama...pada arwah abah...
pada rakan2ku...
pada umat islam yang lain...
ampunkan dosaku Ya ALLAH...
Ya ALLAH...
Kau permudahkan urusanku pada hari esok....
berikanlah ketenangan hati padaku kerana aku xmampu lagi nak tenangkan diriku...
berikanlah ketenangan jiwa padaku...
Kau berikanlah petunjuk padaku....
lapangkanlah dadaku...bukakkanlah pintu2 hatiku....
Ya ALLAH...
aku redha...aku berserah dan tawakal padaMU..atas usahaku selama ini...
andai kata Kau telah tetapkan kegagalan untukku..ubahlah kepada kejayaan YA ALLAH...
berikanlah aku kejayaan seperti kau berikan kejayaan pada rakan2ku yang lain....
izinkanlah aku merasai nikmat ketenangan, kejayaan itu ya ALLAH////
Ya ALLAH...hanya padamu aku meminta..kerana KAu yang menentukan takdirku...Kau Yang Maha Berkuasa...Kau Yang Maha beri Pertolongan...dan Kaulah yang Maha Melakukan apa saja...

No comments: