Monday, May 04, 2009

Rinduku takkan Terhenti


ari nih 4hb mei.. genap 7 bulan abah pergi.. aku terlalu rindu kat abah...ALLAH bagi ujian yg sgt besar pada aku...kehilangan abah mmg sgt perit..

aku ingt lagik.. aku hanya tau mengenai kehilangan abah bila aku smpai di kuantan dr kelantan padahal abah dah pergi jam 10.00 malam lagik ketika aku br menjejakkan kaki ke atas bus...
patutlah sedare mare ku bergegas ke kuantan.. kadang2 terlintas kat pikiran aku yang kondisi abah sgt teruk tapi aku nak jugak kuatkan kepercayaan aku abah aku MASIH ADA...
tapi.. mmg tepat.. aku smpai je.. baru je naik kete..
"ema, sabar ye.. abah dah xde"
berderaian air mate aku... ABah MAsih ada... aku pasti.. mmg aku xdpt terime kenyataan.. terlalu cepat abah pergi.. ALLAH bg ujian besar kat aku... macam mane aku xnangis?? macam mane aku xsedih??? kehilangan insan yg paling aku syg.. yg selalu aku gurau.. tempat aku bergantung,... aku rase hidup aku sgt musnah... kadang2 aku berpikir..kenape ALLAH amik abah aku?? iman aku xkuat kan??aku xredha kan?? patut la keluarge aku xbitau aku awal2.. mereka tau tahap mane aku...

hmm.... aku xnak teruskan... ketika ini di saat ini kehilangan abah masih lagik aku ditangisi...
aku terlalu membenci bile soal ayah diutarakan.. aku sedey... aku terlalu merinduinya.. aku rindu nak panggil abah... aku rindu nak dgr sorenye,.. aku rindu sgt....

abah... ema minta maaf sebab abah pergi dulu tanpa sempat abah tgk ema tunaikan harapan abah... abah nak tgk ema jadik doktor kan.??? abah...

"Ya, ALLAH.. tempatkan abah di kalangan orang2 yang beriman, orang2 yang KAU redhai dan orang2 yang KAU beri nikmat. jangan KAU seksa abahku kerana selama hidup ini die xpnah sekalipon merotanku... xpnah skali pon memarahiku... bantu aku ya ALLAH.. kuatkan hatiku.."

AL- FATIHAH.

4 comments:

FateN said...

erma, sbr... kuat!!

sAzUwI said...
This comment has been removed by the author.
sAzUwI said...
This comment has been removed by the author.
sAzUwI said...

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
-Surah Ali-Imran ayat 200

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
-Surah Al-Baqarah ayat 45

tetapkan semangat....